Nuffnang ads

Sunday 26 October 2014

Pengorbanan Seorang Suami

Besar pengorbanan sang suami..

Ketika di puncak, ketika rakan2 yang lain bergelak ketawa, Nazrin (bukan nama sebenar) masih membisu. Mukanya merah dan riak mukanya menunjukkan beliau dalam keadaan yang tidak tenang. Jari jemarinya pantas menaip sesuatu di hp nya.

Sulaiman yang menyedari keganjilan kepada rakannya, menegur..

"Nape muka ko merah ni?"

"Xde pape.." jawab Nazrin sambil melepaskan hp ke atas meja.

5 minit kemudian, Nazrin pun mengajak semua peserta konvoi utk pulang. Walaupun masih tidak puas merasai kesejukan fraser Hill, mereka semua bersetuju utk pulang juga kerana Nazrin bersungguh2 utk pulang segera.

 Dalam perjalanan pulang, Nazrin menunggang dengan laju sekali. Mungkin dia ada urusan yang sangat penting. Keselamatan seperti sudah tidak dihiraukan. Alhamdulillah.. tetap selamat sampai ke Kuala Kubu Bharu..

Selepas mengisi minyak, Nazrin tanpa menunggu, terus bergerak meninggalkan Sulaiman yang masih belum bersedia untuk bergerak. Sulaiman pun pulang ke rumah berseorangan..

Setibanya di rumah, Sulaiman melihat Nazrin check in di sebuah restoran terkenal yang terletak di Selatan Semenanjung Malaysia bersama isterinya.. ooooo... patutla..

Besar pengorbanan seorang suami.. untuk menggembirakan hati isteri, keselamatan ketika menunggang sudah tidak dihiraukan. Yang penting, hati si isteri gembira.

Sekian.


No comments:

Post a Comment