Nuffnang ads

Saturday 24 May 2014

Ini Wilayah Gergasi Merah

Shah Alam : Pendahulu Liga Super Malaysia, Selangor gagal mengambil kesempatan beraksi di laman sendiri apabila tewas kepada pendatang baru, JDTFC 0-1 di Stadium Shah Alam malam tadi. Gol yang terhasil di pertengahan babak kedua itu dijaringkan oleh penyerang import JDT, Luciano Figueroa sekaliguskan merencatkan rentak Selangor untuk terus menjarakkan mata sebagai pendahulu liga. Walaubagaimanapun, Selangor masih gah di puncak liga. Masih gayat.

Tifo terbaik dari #ultrasel


******************************************
Memang terbaik la malam tadi. Stadium penuh, tifo lawa, penyokong sporting, cuma ada 2 je benda tak best. No 1, Selangor kalah la kan. Tp masih di atas singgahsana. No 2 yg tak best ialah bila ada yg baling botol pada Wak Am. Kompom yg buat ni yg setahun sekali je pergi stadium. Kemon la. Marah kat Wak Am tu marah la, tp jangan la baling-baling botol. Perangai serupa monyet la main baling-baling botol ni. Aku yakin yg buat bukan dari Ultrasel mahupun SSFC. Mereka arif tentang adab menonton perlawanan bola sepak.

Selangor sebenarnya ibarat Bayern Munich di Bundesliga. Boleh menjadi juara dengan cepat walaupun liga belum lagi habis. Tapi bosan la camtu. Jadi, untuk menjadikan liga super ni lebih menarik dan kompetetif, bagi la JDT menang. Supaya di penghujung musim nanti, akan ada elemen mendebarkan dan yang penting dramatik. Akhirnya Selangor menjadi juara.

#SelangorPowerSampaiKiamat
#SelangorSampaiMati

Tamat.

Dah lama SSA tak penuh begini. Thumbs up Selangorian!

Apa juga keputusan, Selangor tetap di hati.




No comments:

Post a Comment