Nuffnang ads

Monday 22 July 2013

Baskin Robbins Dan Roti

Hari itu sangat panas. Mengikut kiraan aku, ada la dlm 39 darjah celcius. Matahari tegak atas kepala. Kalau ikutkan aku, malas nk keluar rumah. Baik aku lepak2 sambil mengemas rumah atau melakukan apa2 perkara berfaedah yang lain. Aku tak suka masa aku dibazirkan begitu sahaja. Ini bukan sikap aku. Jiwaku memberontak dari dalam. Tapi apakan daya.. org rumah ajak gi shopping.. ikut je la.

Destinasi kami ketika itu ialah Sunway Pyramid. Asal je gi pyramid, aku akan ingat Mohd Zefry Najwan bin Jubir dan Abdul Salam bin Sadri telah membuat ukiran di dinding pusat membeli belah tersebut. Ukiran tersebut berbunyi "Jep Wuz Here" dan "Salam Sadri, 12/12/2002". Kononnya dulu buat ukiran guna kunci moto kt dinding pyramid tu dah habis cool la tu. Habis dinding tu ditorehnya.

Kedai pertama yg dituju ialah Jusco. Skang dah tukar nama jadi Aeon. Macam biasa, mesti pegi kat tempat jual baju2 perempuan. Aku pulak dengan laju mencari kerusi panjang tepi eskalator. Kerusi ini merupakan peneman setia aku tiap kali dtg sini sambil2 main henpon. Tak larat nak folo dia pegi tgk2 baju tu. Mau2 dekat sejam kene berdiri.

Kerusi panjang tepi eskalator Aeon Pyramid
Selepas lebih sejam berada di situ, setelah orang rumah aku meminta aku membuat bayaran untuk sehelai baju di kaunter pembayaran, kami pun bergerak keluar dari situ. Sejam.. dapat sehelai baju.. bayangkan kalau dia nk beli 5 helai, mau 5 jam aku keras kat kerusi tu. Xpelah.. lautan api sanggup ke renangi, inikan pula setakat tunggu 5 jam. Xde hal la.

"Yang, I nak beli Baskin Robbins. U nak tak?" Orang rumah aku bertanya.

"Baskin Robbins? Taknak la. I tak makan roti-roti ni.." jawab aku dengan yakin. Dengan harapan bukan aku lagi yang bayar nanti..

             ..........................................

Berguling-guling dia gelak kt pyramid tu sebab aku ingat Baskin Robbins tu kedai jual roti.

Damnnnnnnn.

P/s : bunyi baskin robbins tu kan macam bunyi kedai roti.. kan?


4 comments: