Nuffnang ads

Sunday 21 July 2013

Madrasatuna.. SLISS.

Madrasatunaa.. Madrasatunaaa.. Lakihubbuna wafuaduna..

Tu starting lagu sekolah kitorang dulu.. SMKA Simpang Lima.. ye, sekolah agama.. ada subjek Syariah Islamiah, Al-Quran dan As-Sunnah dan Bahasa Arab. Semua subjek tu senang je. Sebab kitorg semua power.

Sekolah ni terletak di sebuah kampung yg pesat membangun iaitu Kg Simpang Lima, Sg Besar. Orang-orang kampung sini panggil sekolah kitorang ni 'sekolah belakang' sebab lokasi dia terceruk sikit ke bahagian dalam kampung. Walaupun 'sekolah belakang' tapi kitorang power dalam 'Puisi Sains' peringkat kebangsaan.. Juara tu..

SMKA Simpang 5 mmg sebuah sekolah yang makmur dan aman damai. Untuk rekod, kes paling jahat sejak kewujudan sekolah itu ialah kes meniru masa ujian. Tu je.. Xde pun kes hisap rokok ke, pukul junior ke, pecah masuk dewan makan ke, pecahkan siling dan singki ke, 'rambo' pergi sg besar makan sate ke dan apatah lagi mengandung. Ini kerana kami semua dididik dengan nilai2 murni ajaran agama Islam. Mana2 guru yang ditawarkan mengajar di sekolah ini, pasti akan memanjatkan setinggi2 kesyukuran kepada Yang maha Esa kerana terlalu mudah untuk mengawal semua pelajarnya. Mereka semua sangat baik dan bersopan santun. Yang pelajar perempuan semua pergi kelas pakai telekung. Nampak muka  je. Sampai dah kerja pun dengar citer mereka masih begitu.

Dalam sekolah ni, ada 6 blok asrama. 3 asrama putera, 3 asrama puteri. Setiap asrama ada lebih kurang dlm 15 dorm. Setiap dorm menyediakan katil dan tilam yang amat selesa. Setiap sorang dpt katil queen size. Siap ada bantal peluk. Sebelah katil ada mini freezer. Dekat hall dorm tu ada tv samsung LED 50". Full HD. Siap ada astro beyond. Lupa nk ckp, setiap dorm ada aircond 2.5hp. Kat bilik mandi ada shower. Bole pilih nak air sejuk ke air panas. Ok, kt tingkat bawah asrama ada swimming pool. Sebelah driving range. Wifi menyeluruh.. unifi lagi tu. Boleh bawak handphone. Xde kene rampas ngn warden nye.

Kebajikan pelajar sangat diambil berat oleh pihak sekolah.  Bilik rawatan bertaraf 5 bintang disediakan di tingkat bawah setiap blok asrama. Setiap pesakit diberi nurse sendiri. Muka setiap nurse mcm erin malek.

Nak cerita pasal sesi pembelajaran, makin panjang lak cerpen ni. Dipendekkan cerita, sesi pembelajaran tu mmg menyeronokkan. Setiap pelajar dibekalkan dengan ipad. Bilik kelas macam biasa mesti ada aircond. Dah x guna whiteboard. Tp guna komputer 100" touch screen. Pencapaian sgt memberangsangkan. 100% A semua matapelajaran. Kemudahan sukan bertaraf olimpik. So korang bayangkanla pencapaian kitorg dalam bidang sukan pulak. Memang power.

Jadi, itulah sedikit sebanyak tentang Madrasatuna. 5 tahun menuai ilmu di sana, kami semua ibarat satu keluarga yang besar. Makan, minum, tidur, main semua bersama2. InsyaAllah hubungan kami ini berkekalan sehingga akhir hayat.

Akhir kata, DISIPLIN TERAS KEJAYAAN.


Swimming Pool di tingkat bawah asrama







12 comments:

  1. Hahaha..kita yg tak mcm nyata..

    ReplyDelete
  2. Kagum aku....sekolah belakang dah ada teknologi sume tu ...ni taun bile punye crite????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahun dulu pun da ada.. ko xperasan ni.. haha.

      Delete
  3. Tuan tanah, mohon muat naik lirik penuh

    ReplyDelete
  4. Masalahnye.. dari form 1 sampai form 5.. aku yakin aku nyanyi mmg xpernah btol.. haha

    ReplyDelete
  5. Sape dlm kolam tuh.. Remy ke

    ReplyDelete
  6. aku percaya semua cerita di atas, tapi gambar swimming pool tu aku rase ko edit....sepatutnya ada timba kat kepala daus....kan mir?

    ReplyDelete
  7. Nape la gmbr mamat ni yg ko masukan amer..adui tk tahan gelak aku..

    ReplyDelete
  8. Kahkakahkah..artis da kn gam ke. Xpenah nmpk pn skang

    ReplyDelete
  9. Mmg beyond the limit betul sekolah tu kan. Hihi...

    ReplyDelete