Nuffnang ads

Sunday 13 July 2014

Dont Cry For Me Argentina

Viewing Party @ Dataran Merdeka

Sebelum itu, ingin aku jelaskan, tajuk di atas tiada kena mengena dengan karangan ini.

Hari ini hari Ahad. Esok hari Isnin pukul 3 pagi ada perlawanan akhir Piala Dunia Brazil 2014 menemukan 2 pasukan ternama dunia iaitu Argentina dan juga Jerman. Aku sokong Argentina selepas England, Uruguay, Mexico dan Colombia terkeluar dari saingan. Aku harap nasib aku tak macam nasib PM kita. Apa yang dia sokong semua kalah. Lagipun aku nak biar rekod tiada pasukan dari benua lain selain benua Amerika Selatan menang piala dunia jika kejohanan diadakan di Amerika Selatan. Lagi satu sebab, aku ada jersi Argentina. Tapi takde jersi Jerman. Dengar cerita, penduduk kampung Parit Jerman kat Pontian, Johor, nak buat kenduri Nasi Ambeng kalau Jerman menang piala dunia ni. Aku bajet, orang-orang kampung tu mesti nama-nama diorang macam Olivier Bierhoff, Jurgen Klinsmann dan Gerd Muller.

Ikut perancangan, aku dan 2 orang lagi rakan sepejabat nak pergi viewing party world cup kat Central Park One Utama. Tapi diorang berdua ni macam lambat lagi la pulak. Sorang dari Muor. Sorang lagi dari Kuala Selangor. Yang dari Kuala selangor ni nampak macam boleh sampai cepat kan? Sebab Kuala selangor tak jauh mana kan? Tapi tidak.. dia nak pergi hantar bini dia kat rumah dia kat Puchong dulu, baru datang ke OU. Lemah.. aku dari JB pun bole sampai awal weh. Ini masalah paling besar orang Melayu kita susah nak ketepikan. Ketepatan masa. Jika kita lambat, kita akan ketinggalan. Sebab itulah Malaysia 20 tahun lebih lambat untuk maju berbanding Jepun, 5 tahun dari Singapura. Ok, jap lagi mesti ada yang suruh aku duduk Singapura ni.

Bercerita tentang Singapura, semalam aku, bini aku, kawan aku dengan bini dia berjalan-jalan di Singapura. Apa yang menarik di sini, hanya kerana huruf 'C' yang tertanggal dari no plet belakang kereta member aku tu, diorang telah diarahkan untuk meninggalkan Singapura. Mak aih.. strict gila khinzir Singapura ni. Member aku tu dah 2 minggu xde huruf 'C'. Rilek je senang hati jalan2 kat KLCC tanpa diusir dari Malaysia. Aku pulak dah lepas masuk Singapura. Oleh kerana aku sebagai rakan yang bertanggungjawab, aku pun patah la balik ke Malaysia. Diorang park keta di rnr Gelang Patah, kemudian masuk semula ke Singapura dengan kerata aku. Maknanya, semalam je 4 kali aku dapat cop pasport masuk dan keluar dari Singapura. Berselang 1 jam sahaja. Hebat. Oh, lupa nak bagitahu. Member aku ni penyokong JDT. Buat hal betul la.

Hari ini pulak, nak balik ke Selangor, sempat pula aku singgah kat Johor Premium Outlet. Bini aku nak sangat pergi, aku sebagai suami mithali bawakkan la (agar malam ni boleh tengok bola kat OU..bijak?). Aku memang takde niat nak beli apa-apa pun. Hanya nak teman bini aku je. Penyudahnya, barang yang aku beli lagi banyak dari bini aku. Mendapat.. nasib baik tak cecah rm800.

Sebenarnya, aku nak cerita benda lain. Tapi aku lupa isi dia. Jadi, aku tulis je la apa yang terlintas dalam otak aku sekarang. Hasilnya, seperti di atas. Cerita tentang pengalaman aku mengharungi hari Sabtu dan Ahad lepas. Saje melepaskan boring menunggu 2 orang member aku tu. Korang yang baca pun kompom boring gak. Padan muka. Kahkahkah.

P/s : esok kerja ke? Eh, ye ke kerja.. bukan Najib dah bagi cuti? Ah, lantak la. Aku memang cuti pun esok. Hikhikhik.



No comments:

Post a Comment