Nuffnang ads

Thursday 14 August 2014

Ini Lelaki #2

Pelupa. Itu perkataan yang sesuai untuk kebanyakan lelaki. Sebagai contoh, member aku punya cerita gak ni. Dia keluar membeli belah dengan isteri dia di sebuah shopping complex terkemuka. Mereka berjalan beriringan sambil bergurau senda. Tiba-tiba, sampai di kedai yang menjual beg tangan berjenama jurulatih, isteri dia berhenti seraya berkata

"cantiknya handbag tu bang.. belikan la untuk saya.."

"Ish, kan dah banyak handbag kat rumah tu.." jawab member aku.

"Alaaa.. ok, belikan sebagai hadiah hari jadi in advance.. hari jadi i kan bulan depan.. boleh la.." Rayu isterinya.

"Hmmm... bolehla.. tapi jangan mintak hadiah lagi time birthday nanti tau" ujar member aku kembali.

Member aku mengalah. Ok juga bagi hadiah birthday in advance ni. Takde la nanti dia pening kepala nak cari hadiah untuk isteri dia. Gaji dia pun baru masuk masa tu. Sebelum duit gaji habis, baik belikan je hadiah handbag ni. Mudah. Tak payah pening kepala. Tapi tiba-tiba dia rasa tak sedap hati. Ahh.. mainan perasaan je tu.

Duit dan handbag bertukar tangan di kaunter pembayaran. Bukan main gembira lagi isteri member aku dapat handbag jurulatih. Mereka pun sambung berjalan. Jalan punya jalan punya jalan, member aku ni penat. Dia pun cakap dengan isteri dia, dia nak duduk rehat kejap. Isteri dia sambung berjalan lagi. Sambil duduk-duduk kat kerusi tu, member aku pandang la keliling nak cuci mata. Tiba-tiba dia ternampak kedai jual henpon Apple. Pandangannya terhenti di situ. Fikirannya mula teringat sesuatu. Jantungnya berdegup kencang. Peluh mula memercik di dahinya. Nafasnya laju. Ini kerana... 2 minggu lepas, isteri dia baru je mintak dan dapat hadiah birthday in advance dari member aku ni berupa iphone 5!

"Arghhh.. camne boleh lupa ni??!!" Jerit hati kecil member aku td.

Dari jauh, isterinya tersenyum sinis.

"Yeayyy! Dapat 2 hadiah!"

Kahkahkah!

No comments:

Post a Comment