Nuffnang ads

Thursday 16 May 2013

Pindah..

Kisah ni berlaku lama dah.. sekitar tahun 1989.. umur baru 5 tahun setengah. Masa tu aku xpernah fikir lagi tentang kerjaya, tentang nak sara bg makan minum anak orang dan tentang pilihanraya.. waktu itu dash yonkuro pun tak wujud lg.. apetah lagi game ganguro girl..

Petang tu macam biasa, aku tengah main susun kusyen sofa untuk dijadikan tempat landing agar aku selamat bila melompat dari atas kerusi. Mak aku pulak aku tak ingat tengah buat ape, sbb aku lebih fokuskan tentang lompatan aku (Al-Fatihah untuk arwah mak, Jamilah bt Hj Mohamad Yasin). Kemudian, abah aku pun balik dari kerja. Beliau terus mendapatkan mak aku.

"Abang kene pindah la.." ujar abah kepada mak.

"Pindah ke mana?" Tanya mak pulak.

"Kena pindah ke Terengganu" jawab abah tenang.

"Terengganu? Yeaaaa!!" Secara tiba-tiba aku menjerit keriangan. Seronok betul aku rasa time tu.

"Aik? Kenapa amir suka lak?" Tanya abah kehairanan.

"Yela, dah pindah terengganu nanti boleh la amir main salji. Terengganu kan ada salji." ujar aku penuh yakin.










Seriyes... dulu masa umur 5 tahun aku ingat Terengganu tu negara luar macam amerika tak pun macam london. Ada salji turun..

5 comments:

  1. Hahaha... best hidup di alam kanak-kanak.

    ReplyDelete
  2. masa tu abah panggil kamu adik la...kamu pun bahasakan diri adik...siyes,akak x igt langsung citer ni...citer basikal hilang,x nak share ke?

    ReplyDelete